Glöm inte bort

Glöm Inte Bort

Det har tagit tid
för mig att vänja mig vid
alla lögner och svek
Livet är en konstig lek
för när jag funnit det
som jag vill ha
då kommer nån förbi
och säger: "Det här är mitt
så ge dig av"
Och innan morgonen kommer
med löften om hopp och ljus
har natten malt
alla drömmar till grus
Ändå vet jag att
hur svårt det än ser ut
finns en ny början
efter varje slut
Och det är där
ja, det är där
jag befinner mig nu

Jag vet att du har gjort ditt val
Du behöver inte ge mig svar
Det enda jag ber dig
ja, det enda jag ber dig
glöm inte bort det jag gav

Nu är du fri att göra vad du vill
Du har funnit det du vill ha
så lycka till!
Jag drar ett streck
över det som var
Jag är färdig med alla frågor
och dina tysta svar
Men när morgonen kommer
med löften om hopp och ljus
har nattens drömmar
malts till grus
Ändå vet jag att
hur svårt det än ser ut

finns en ny början
efter varje slut
och det är där
Ja, det är där jag
jag befinner mig nu

En så lång tid
har vi levt ihop
som kvinna och man
och som syster och bror
Det är svårt att tänka om
att inte dela vardagen
med nån som du
Vem väntar på dig nu

Jag vet att du har gjort ditt val
Du behöver inte ge mig svar
Det enda jag ber dig
ja, det enda jag ber dig
glöm inte bort det jag gav


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0